LAZ-695B Lvov
Lvovi bussiehitajate esiklaps LAZ-695 loodi praktiliselt puhtalt lehelt ja anti kohe ka tootmisse. Loomulikult oli sellel bussil massiliselt puudusi. Seetõttu asus konstruktorite kollektiiv koos linnaliinibussi tootmise algusega ka selle konstruktsiooni täiustama. Eesmärgiks oli leitud puudused kõrvaldada ja juba 1958. aasta märtsiks valmis niinimetatud „esimese moderniseerimise“ etalonsõiduk.
Eelkõige otsustati lõplikult mootori ülemise õhukoguri juurde jääda ja muudeti veidi ka bussi kandefermi konstruktsiooni. Samuti tehti muudatusi bussi piduri- ja küttesüsteemis, muudeti reisijate istmete paigaldusviisi, juhi juures roolisamba kaldenurka ja veel paljut muudki.
1958. aasta juulis valmis LAZ-695B näidiseksemplar, mida näidati kaua aega Moskvas NSVL-i Rahvamajandusnäitusel masinaehituse paviljonis. See buss oli praktiliselt identne seeriatoodetud LAZ-695B bussidega ning erines neist vaid veidi „parendatud“ välimuse ja salongi kalorifeerkütte poolest.
Seeriaviisiliselt hakati moderniseeritud busse, nimetusega LAZ-695B, välja laskma 1958. aasta maist ning kuni 1964. aastani toodeti kokku 16 718 komplektset LAZ-695B autobussi lisaks 551-le trollibussikerele (tehaste OdAZ ja KZET jaoks) ning neil põhinevatele 10-le täiskomplektsele trollibussile LAZ-695Т.
Alguses säilitasid seeriatoodetud LAZ-695B bussid katusekallete väga suure klaaspinna, kuid bussi kasutajad kaebasid tehasele pidevalt LAZ busside kere kogu ülemise osa nõrkuse üle. Seetõttu kadusid bussidelt kõigepealt katuse klaasitud esinurgad (1958. aasta sügisel), seejärel aga vähenes tunduvalt tagumiste kallete klaaspind. Hilisematel, 1959. aasta sügisestel LAZ-695B bussidel oli katusekonstruktsiooni eespool veidi muudetud ja seetõttu tekkis esiklaasi kohale väike „mütsinokk“.
Näitusebuss
Muudetud katusekonstruktsiooniga katsebuss
“Teise moderniseerimise” etalonbuss
Kergema kerega eksperimentaalne buss
Kosmonautide buss
Märkasid viga? Anna sellest meile teada