LAZ-695Ž „Lvov“
ЛАЗ-695Ж “Львiв”
On siililegi selge, et linnaliinide bussil peaks olema automaatkäigukast. XX sajandi 50-ndate aastate lõpust saadik tehti LAZ-is koostööd NAMI-ga, et töötada välja ja juurutada autobusside hüdromehaaniline automaatkäigukast. Juba aastal 1963 pandi LAZ-is kokku esimene tööstuslik partii sellise käigukastiga busse, millele anti nimeks LAZ-695Ž. Kuid kahe aastaga, s.t. 1963 kuni 1965 valmistati ainult 40 bussi LAZ-695Ž ja seejärel nende tootmine lõpetati. Põhjuseks oli asjaolu, et LAZ-695 tüüpi autobusse kasutati peamiselt linnalähedastel liinidel ja pingeliseks tööks linnaliinidel see mudel hästi ei sobinud, mistõttu loodi 60-ndate aastate keskel spetsiaalselt suurlinnadele mõeldud buss LiAZ-677. Sellele bussile paigaldatigi LAZ-is toodetud hüdromehhaaniline käigukast.
Väliselt ei erinenud LAZ-695Ž bussid sama perioodi analoogsetest mehaanilise käigukastiga bussidest mitte millegagi.
Märkasid viga? Anna sellest meile teada