LAZ-699N
ЛАЗ-699Н
LAZ-699А seeriatootmise lõpetamisega ei kadunud Lvovist veel idee suuri linnadevahelisi busse välja lasta ja niipea kui töötati välja uus moderniseeritud kere bussidele LAZ-695N ja LAZ-697N, loodi selle baasil 1969. aastal uus LAZ mudelite pere lipulaev. Lisaks uuele välimusele oli selle bussi tagumisel eendil varuväljapääsu uks, mis sellest hetkest peale sai kõigi edasiste LAZ-699 perekonna busside kohustuslikuks osaks.
Järgmised LAZ-699N „Turist“ katseeksemplarid ilmusid 1972. aastal. Ühte neist bussidest esitleti 1973. aastal NSVL-i Rahvamajandusnäitusel.
Lvovis aga valmistati sel ajal uued, tunduvalt moderniseeritud LAZ-699N katseeksemplarid, mis said omaette nime „Ukraina“ („Украина“). Neid eristas eelkäijatest mitte ainult kiri „Ukraina“ bussi esiküljel, vaid ka õhuakende puudumine küljeakendes. Nende katsebusside baasil loodi 1973. aastal kuulsad LAZ-699P „kosmosebussid”.
1974. aastal esitleti NSVL-i Rahvamajandusnäitusel autotööstuse 50. aastapäeva juubeliekspositsioonis „Автопром 50 лет“ katsebussi LAZ-699D, millele oli proovi korras paigaldatud KAMAZ tehase diiselmootor JaMZ-740 võimsusega 210 hj. Hiljem sai see buss nimeks LAZ-699ND ja sellele määrati isegi „täpne“ aeg tootmise alustamiseks – aasta 1979, kuid lõpuks jäi KAMAZ-740 diiselmootoriga busside seeriatootmine ikkagi tulemata.
Märkasid viga? Anna sellest meile teada