MAZ-502
МАЗ-502
MAZ-502 oli kõrgendatud läbivusega auto, mis loodi rattavalemiga 4×2 seitsmetonnise veoauto JaAZ-200 baasil. MAZ-502-l oli suurendatud võimsusega neljasilindriline diiselmootor JaAZ-М204V. Jõuülekandeskeemi hulka kuulusid viiekäiguline käigukast ja kaheastmeline jaotuskast, mis jaotasid pöördemomendi esi- ja tagasilla vahel suhtega 1:2. Esirataste ajam ei olnud välja lülitatav – sellepärast oli veoauto varustatud blokeeritava sildadevahelise diferentsiaaliga. Jõuülekande ülekandearvude diapasoon – 14,5. Autol olid ühekordsed rattad rehvide mõõtudega 15,00-20″. Auto oli varustatud pneumaatilise roolivõimendiga. Isikkoosseisu või kaupade vedamiseks oli autol olemas universaalne veoseplatvorm.
Autot valmistati seeriaviisiliselt 1957. kuni 1966. aastani kolmes modifikatsioonis: ilma vintsita veoautot MAZ-502, vintsiga veoautot MAZ-502А ja sadulveokit MAZ-502V. MAZ-502V ekspluateeriti koos poolhaagistega MAZ-5245B ja MAZ-5245V. Esimene olin ette nähtud sõjaväeveoste, teine isikkoosseisu vedamiseks.
MAZ-502 ei leidnud sõjaväes laialdast rakendust, kuna selle täismass oli 12 t ja tagumise telje teljekoormus 7,5 t, mis on märksa kõrgem mitmeotstarbeliste autode lubatavast koormusest ja sellest oli tingitud tema ebapiisav liikuvus maastikul ja väike maksimumkiirus (50 km/h).
Veoauto MAZ-502 oli esimene ja viimane sõjaväeotstarbeline kaheteljeline neljarattaveoga veoauto, mida seeriaviisiliselt valmistati Minskis. 60-ndate aastate alguses ehitati seal suurendatud läbivusega katseveoauto MAZ-505. See oli kommertsveoauto MAZ-500 neljarattaveoga variant. Ehitati mitu MAZ-505 katseeksemplari.
Kõik piltidel olevad MAZ-502A mudelid on valmistatud töökojas “Kimmerija”
Märkasid viga? Anna sellest meile teada