MAZ-516
МАЗ-516
Vaatamata asjaolule, et autorong koosseisus veoauto MAZ-500 ja kaheteljeline haagis MAZ-886, suutis vedada veost kuni 16,5 tonni, vajas NSVL rahvamajandus tootlikumaid autosid. Märgime seejuures ära, et kandevõime tõstmine kajastus viivitamatult teljekoormuste suurenemises, sellepärast on magistraalvedudeks otstarbekas kasutada kolmeteljelisi autosid. Nimelt sel põhjusel ilmus esimene näidis MAZ-516, kandevõimega 14 tonni, koos kolmanda tõstetava teljega, esimene seda tüüpi nõukogude auto.
Autode MAZ-516 (rattavalem 6х2) iseärasuseks oli toetav telg, mis paikneb veosilla taga. Tühja auto liikumisel tõusis nimetatud telg ülemisse asendisse, mis tagas auto väiksema veeretakistuse, vähendas rehvide kulumist ja kütusekulu. Auto laadimisel laskus telg hüdraulikasüsteemi vahendusel alla, mille tulemusena toimus koormuse ümber jaotamine telgedele ja auto kaal kanti teekattele üle kõigi kolme telje rataste kaudu, millega täiskoormusel auto teljekoormused jäid lubatavatesse piiridesse.
MAZ-516 ametkondadevahelised katsetused toimusid 1966. aasta jaanuaris, aga esimene partii autosid lahkus koostekonveierilt 1969. aasta jaanuaris. Edaspidi, “500” perekonna moderniseerimisel, loovutas auto oma koha konveieril modifikatsioonile MAZ-516А.
Märkasid viga? Anna sellest meile teada